Hej!
Först och främst är jag ENORMT tacksam för all din hjälp!!
Jag kollade mil ett gäng år tillbaka via transportstyrelsen för att säkerställa milen och det jag fick fram verkade stämma... Men som tillägg kan jag bara påpeka att otur är nog det namn jag skulle fått som tilltalsnamn så jag är ju inte förvånad om det här är en dyr historia då jag både är sjukskriven och ensamstående mamma
Jag personligen tyckte att lådan var lite hård när jag provkörde men eftersom jag tagit med mig mitt ex (dåligt beslut att välja honom kanske

) som inte är någon duvunge när det gäller bilar och han inte tyckte lika som jag så tänkte jag väl mest att det är jag som är känslig men inser nu att jag skulle kanske ha lyssnat på mig själv i det avseendet.
Nu på morgonen när jag startade bilen skramlade det inte men jag körde med rutorna nere och då finns ett skrammel till och från som försvinner när jag kopplar ur.
Det var lögn i helvetet att få i 3:an, lägger i 2:an igen och efter några meter var det inga problem att få i 3:ans växel så det är ju väldigt svajigt med när problemet uppstår.
Är glad att jag får lite input då han som sagt att han ska hjälpa mig är inne på 3 helt andra orsaker när jag beskrivit problemet för honom.
Jag uppdaterar absolut och återigen är jag väldigt tacksam för hjälpen!
Som en parantes...
Jag har ju kvar min Chrysler Grand Voyager 2.4 2000 med manuell låda.
Har jag någon chans att den lådan kan passa denna bilen eller har Chrysler gjort några förändringar mellan dessa årsmodeller?
Den "nya" är ju korta modellen men det bör väl inte ha någon inverkan på lådan?
Jag gillar verkligen bilen och den är riktigt bra i motor samt att i princip allt är bytt i framvagnen på den vilket är största problemet på min -00 som gjorde att jag inte ville börja lägga pengar på den med alla de milen den har på mätaren.
Mvh. Linda