Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Trassel med belysningen Voyager 03a

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Valle_j
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 23:36

Trassel med belysningen Voyager 03a

Hej är ny här på forumet och har en liten fråga ang min Voyager 03a... När man har stängt av bilen så ofta så startar den halvljus samt bakljus av sig sjvilket leder till qtt batteriet blir urladdat... Ska köpa nytt batteri idag då jag tycker de som sitter i verkar gammalt men är de någon som vet något vad de kan vara för fel..Blir så även om man låser bilen elr inte... Trodde först det var larmet som höll på o därför den startade och blinkade men även när man inte låser alls så kan den hålla på och starta lamporna av sig sj... Någon som har några idéer vad man ska kolla efter... Tacksam för svar mvh johan
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14783
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Trassel med belysningen Voyager 03a

Hej Johan!

Det kan vara den eftermonterade halvljusautomatiken som spökar, det relä som går dit. Kolla runt i motorrummet nära batteriet så borde det sitta där, eftermonteringen utmärker sig lite i och med att det inte är original.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Valle_j
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 23:36

Re: Trassel med belysningen Voyager 03a

Tack ska kolla.. Så leta efter ett relä nära batteriet... Om det inte är original så står de alltså inget relänr i instruktionsboken alltså?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14783
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Trassel med belysningen Voyager 03a

Hej,

Det ska finnas originalrelä också, du kan kontrollera så att även dessa är okej, t ex. skifta plats på något annat relä som har samma specifikation/artikelnummer.

Den eftermonterade halvljusautomatiken är nog av märket Sepab, kolla på deras hemsida: www.sepab.se samt efter ett relä som det stå Sepab på i motorrummet.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Valle_j
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 23:36

Re: Trassel med belysningen Voyager 03a

Tack för hjälpen så länge :) vi bytte batteri igår iaf o än så länge verkar de funka så händer de igen så vet jag vad jag ska kolla efter mvh
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14783
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Trassel med belysningen Voyager 03a

Det kan ha varit en modul som återställts i och med att batteriet kopplades bort och byttes, eller så uppstod det något mysko elfel om batteriet var dåligt, hoppas det rullar på bra i fortsättningen =)

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Valle_j
Minivan
Inlägg: 15
Blev medlem: lör 18 jul 2015, 23:36

Re: Trassel med belysningen Voyager 03a

Det hoppas jag med att de rullar på anrs vet jag i vilket forum man ska vända sig till så man lär sig :)
Skriv svar