Trassel med belysningen Voyager 03a
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Trassel med belysningen Voyager 03a
Hej är ny här på forumet och har en liten fråga ang min Voyager 03a... När man har stängt av bilen så ofta så startar den halvljus samt bakljus av sig sjvilket leder till qtt batteriet blir urladdat... Ska köpa nytt batteri idag då jag tycker de som sitter i verkar gammalt men är de någon som vet något vad de kan vara för fel..Blir så även om man låser bilen elr inte... Trodde först det var larmet som höll på o därför den startade och blinkade men även när man inte låser alls så kan den hålla på och starta lamporna av sig sj... Någon som har några idéer vad man ska kolla efter... Tacksam för svar mvh johan
Annons
Re: Trassel med belysningen Voyager 03a
Hej Johan!
Det kan vara den eftermonterade halvljusautomatiken som spökar, det relä som går dit. Kolla runt i motorrummet nära batteriet så borde det sitta där, eftermonteringen utmärker sig lite i och med att det inte är original.
Mvh
Det kan vara den eftermonterade halvljusautomatiken som spökar, det relä som går dit. Kolla runt i motorrummet nära batteriet så borde det sitta där, eftermonteringen utmärker sig lite i och med att det inte är original.
Mvh
Re: Trassel med belysningen Voyager 03a
Tack ska kolla.. Så leta efter ett relä nära batteriet... Om det inte är original så står de alltså inget relänr i instruktionsboken alltså?
Re: Trassel med belysningen Voyager 03a
Hej,
Det ska finnas originalrelä också, du kan kontrollera så att även dessa är okej, t ex. skifta plats på något annat relä som har samma specifikation/artikelnummer.
Den eftermonterade halvljusautomatiken är nog av märket Sepab, kolla på deras hemsida: www.sepab.se samt efter ett relä som det stå Sepab på i motorrummet.
Mvh
Det ska finnas originalrelä också, du kan kontrollera så att även dessa är okej, t ex. skifta plats på något annat relä som har samma specifikation/artikelnummer.
Den eftermonterade halvljusautomatiken är nog av märket Sepab, kolla på deras hemsida: www.sepab.se samt efter ett relä som det stå Sepab på i motorrummet.
Mvh
Re: Trassel med belysningen Voyager 03a
Tack för hjälpen så länge
vi bytte batteri igår iaf o än så länge verkar de funka så händer de igen så vet jag vad jag ska kolla efter mvh
Re: Trassel med belysningen Voyager 03a
Det kan ha varit en modul som återställts i och med att batteriet kopplades bort och byttes, eller så uppstod det något mysko elfel om batteriet var dåligt, hoppas det rullar på bra i fortsättningen =)
Mvh
Mvh
Re: Trassel med belysningen Voyager 03a
Det hoppas jag med att de rullar på anrs vet jag i vilket forum man ska vända sig till så man lär sig 





