Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Besiktigade Visionen idag

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Nisse
Van

Besiktigade Visionen idag

Tja vad kan jag säga mer än att den ser bra ut undertill.... :mrgreen:

En tvåa på spindelled höger, bägge länkarmarna bak och ingen handbroms på vänster bak.... :cry:

Annars allt ok.... :D
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Besiktigade Visionen idag

:P

Här är lite exempel (reservdelar) från ebay som kanske är av intresse:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GET-20-m ... 3a6a32929b" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Centric- ... 3a6a4ced65" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-MOPA ... 27bd4824fd" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RIGHT-FR ... 4154444c72" onclick="window.open(this.href);return false;

OBS, man kan inte byta enbart spindelleden höger fram (nedtill??), utan man måste byta hela länkarmen tror jag.

Totalpris om du beställer allt från ebay.com blir väl cirka 2 300:- eller något, har inte kollat så noga.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van

Det ser ju vettigt ut, spindelleden kostar 1335 hos Hansen så...

Får försöka reda ut hur jag skall göra när jag beställer.....

Tack så länge...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har du VISA så kan du bara ansluta dig till PayPal och sedan börja handla, alla delar skickas ju från USA så du får dom ganska så snabbt.

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van

Visa, det tror jag att vi har, skall kolla med hustrun...

Snackade med förra ägaren, han som bara han ha den i 2 månader, han svetsar länkarmarna...Licenssvetsare...

Handbromsen, trodde att den satt i bromsoket...hm, den sitter i skivan, pecis som gamla volvoo...

Det skramla lite när jag snurra på skivan så jag tror att det bara är löst...får kolla senare, försöker ta av länkarmarna.. sitter som fan uppe i karossen, skall värma så kanske det går lättare...kan inte lossa bulten annars.....
Användarens profilbild
Nisse
Van

Fick av länkarmarna, rätt verktyg så går allt....

Har kollat om och hur, beställa från e-bay...sen då?????

Fich lite beställnings nr men???

HJÄLP.......
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej,

Det här bli lite mycket text nu:

Vilka delar har du tänkt att beställa? Det jag vet med säkerhet att du måste köpa är ju främre länkarmen/spindelleden (höger)?

Men hur har du tänkt att göra med de bakre länkarmarna (bägge sidorna?) samt handbromsen? Skulle någon svetsa dem åt dig?

Kolla handbromsen genom att hissa upp bilen bak (lägg t ex. träklossar vid framhjulen så att den inte rulla), lägg i handbromsen innan du hissar upp bilen. Försök nu att snurra på bakhjulen och se om det är något motstånd alls på den sida där det var dåligt (vänster?). Skramlar det om hansbromsen så kan det ju vara så att den har spruckit och är i flera delar, samt att det rostat inifrån oket så att man måste slipa lite.

Men om vi utgår från den delen som du måste beställa så är det ju spindelleden.

Den hittar du här: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RIGHT-FR ... 4154444c72" onclick="window.open(this.href);return false;

(Kontrollera så att det är den delen du behöver!!).

Priset är ju cirka 70 dollar = 470:- SEK inkl. frakt. Men räkna med att när delen kommer till Sverige så vill nog Posten ha kanske 150:- kr för att dom fraktar den från flygplatsen. Då är det kontant betalning som gäller exakt på summan när dom levererar den till din dörr, annars får du hämta ut den på närmaste utlämningsplats.

För att köpa ovanstående del så behöver du registrera ett paypal-konto på http://www.paypal.se" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Där ansluter du ditt VISA-kort med kortnummerna + säkerhetskoden. (PayPal är 110% säkert och ägs av ebay.com, så absolut inget lurendrejeri).

När du har registrerat ditt PayPal-konto så har du den delen avklarad, nu behöver du registrera ett ebay-konto på http://www.ebay.com" onclick="window.open(this.href);return false;, klicka på "register" bredvid loggan till höger. Fyll i alla dina uppgifter.

Nu när du har både ett PayPal- + Ebay-konto så är det bara att logga in på ebay.com och gå till den reservdel du behöver (än en gång kontrollera noga att det är den delen du behöver, att skicka tillbaka delen till USA för att du beställt fel är inte lönsamt då frakten kostar lika mycket osm delen säkert).

Handla enbart reservdelar som har ett "köp-nu-pris" (Buy it now), lägg inte tid på några auktioner, samt se till så att säljaren skickar till Sverige.

När du köper en del via ebay.com så är det ju direktbetalning som gäller (därför man registrerar sitt VISA-kort på PayPal). Säljaren får din leveransadress via PayPal (kom ihåg att skriva in din adress + land när du registrerar ett PayPal-konto), glöm heller inte att verifiera adressen eftersom vissa säljare på ebay inte skickar till icke verifierade adresser.

Den spindelleden som jag visade ovan går att få till Sverige då säljaren skickar "worldwide".

Vad fick du för beställningsnummer samt hur gick du tillväga vid beställningen?? Förklara gärna i detalj. Kom ihåg att inte beställa massa reservdelar då allting som du köper via PayPal dras direkt från ditt konto.

Min förklaring ovan är nog väldigt luddigt (inte den bästa på att förklara :) ).

Men kort och gott: Registrera ett PayPal och Ebay-konto > Logga in på ebay.com > Leta fram den produkten du vill köpa och tryck på "Buy"-knappen > Följ anvisningarna och läs allting noga! > När du ska betala produkten så ombeds du att logga in på ditt PayPal-konto varav du får se kostnaden i svenska kronor innan avslutad order.

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van

Satt och kolla ett tips jag hade fått, på Meca kan man tydligen hitta det mesta....

Hitta spindelleden till bilen för 870 pengar, den passar också till Cheva transport 1997 -2005
och Pontiac transport 1997 - 1998

Har en bekant som har verkstad som handlar av Meca, kanske lite rabatt.....

Jo, stagen skall svetsas så et löser sig, bromsarna har jag inte kollat än mer än hur det ser ut i handboken...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kolla först så att det verkligen är den delen du behöver, så att det inte är något annat som s'äljer.

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van

Om det blir inhandlande av spindelled där...Så tror jag nog att jag har den avskruvad och mäter och kollar ordentligt......men vad jag förstod av bilden så är det rätt....

Konstigt igentligen att Hansen tar så mycke och Meca tar så lite.....
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Aha, jag såg ingen bild på meca.se, men då kan det ju stämma :P

Har hört att Meca ibland köper in från andra ställen än Hansen, finns något annat som också har USA-delar, kommer inte på namnet just nu..

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van

Såg ett ställe igår kväll: Klinterberg & Way tror jag det hette, vet inte om de är kvar :D
Användarens profilbild
Nisse
Van

Se så fina länkisarna blev...
100_0425-1.JPG
100_0425-1.JPG (119.27 KiB) Visad 4315 gånger

Fan va bilden blev stor, aja.....

Handbromsen fixad och inatt så blästrar jag plattorna där länkarmen är fäst i karossen och montering i helgen...
Nästa vecka så skall spindelledan av och så skall jag köra till Meca och se vad som bjuds......

Förresten, Sebringen eller det var 300 har samma handbromsbackar som min Vision, det var bara spegelvänt :D
Användarens profilbild
Nisse
Van

Länkisarna monterade, spindelled av :D

Motorvärmaren testad, funkar :D

Regnet fullkomligt öser ned :evil:

Bilen står ute :cry:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Vad var felet på länkarmarna enligt bes.? :P

Skönt att spindelleden är av! Du kan ju beställa hem en från Meca och se om den stämmer innan du betalar den, annars kan dom ju skicka tillbaka den kostnadsfritt när dom får nästa leverans :P

Hos oss är det inget regn :) Dock väldigt kyligt =(

Bild
Skriv svar