Har en Chrysler Stratus -96a 2.0 som jag köpte nyligen. Den läckte en hel del kylarvatten enligt tidigare ägare efter att han bytt till en helt annan kylare från en annan bil sa han!? Aja jag köpte den för att den var otroligt fräsch i övrigt och enda problemet var kylaren.
Började plocka isär den idag och såg till min förskräckelse vilket helt horribelt jobb han lagt ner. Slangar som gick lite var som helst och tejpade o skarvade lite om vartannat och kylaren som inte passade någon stans stod på en tom oljedunk och en träplanka, det var det som höll den på plats
Har tagit ut allt och slängt i en beggad orginalkylare som passade perfekt i hålen
På orginalkylaren finns ju bara 2 uttag! Antar att det ska gå ett till motorblocket och det andra till expansionslocket? Sen går det bara en liten slang till expansionskärlet. Det ska väl inte gå in 2 slangar i expansionskärlet eller har jag fel? Nu kollade jag bara väldigt snabbt men det såg nästan ut som det var ett hål i underkant på expansionskärlet där en slang skulle vara, kan det stämma eller såg jag fel?
Har försökt att stirra en del på sprängskisser och i haynesmanualen men kan inte riktigt se hur det ska vara.
Hoppas ni förstår min kanske halvluddiga förklaring? Kan försöka ta lite bilder om ni inte fattar
Tack på förhand. och kom ihåg att ställa följdfrågor om ni behöver mer information då jag kan gå ut och kolla hur det ser ut och som sagt ta lite bilder om det behövs.