Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

byter kylare i min Stratus -96 2.0 vilka slangar ska vart?

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Renjägarn
Minivan

Re: byter kylare i min Stratus -96 2.0 vilka slangar ska var

Får kolla runt och se om man hittar sig ett sådant då :)

Hm har fyllt på kylarvätska nu men vettefasen om det blir rätt. Ska det inte fyllas via expansionskärlet? Jag fick i ca 2-3 liter där och slog igång motorn. Fick stå några minuter och samtidigt pumpade jag på övre och undre kylarslangen men det sänktes inte något i kärlet!

Ska det fyllas via expansionslocket istället? Jag vågar inte ha igång motorn nå mycket längre då det finns en risk att motorn överhettas, är osäker om tempmätaren fungerar som den ska då jag inte kört den så långt innan jag bytte till ny kylare :D
Annons
Användarens profilbild
Renjägarn
Minivan

Smart man är, glömde bort att jag fått haynesmanualen :) I instruktionsboken stog det att man skulle fylla i expansionskärlet. Men haynes ska man fylla genom expansionslocket och fylla så det är i överkant där. Sen fylla max i expansionskärlet!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:P

Ja, man fyller via locket om man gör en "ny" uppfyllning (om man t ex. bytt någon reservdel till kylarsystemet) och via expansionskärlet för "generell" påfyllning :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Renjägarn
Minivan

Avenger blev du av med hela bilen eller finns det delar kvar? Är ute efter den högra lampan som sitter i bakstötfångaren :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej igen,

Ursäkta, glömde meddela :P Hela bilen finns kvar i reservdelar, dock så är vänster bakre dimljus sålt (det i kofångaren) samt värmefläktmotståndet =)

Bakre höger dimljus (det i bakre kofångaren) finns kvar, är det de du menar? :P Pris per/st 250:- för hela insatsen med lampsockel.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar