Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Oljud i framvagnen Voyager-02

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
mach170
Minivan

Oljud i framvagnen Voyager-02

Jag har för mig att jag sett nånstans att man kan köpa bussningar till krängningshämmaren fram som ska vara av bättre kvalitet än orginal. Jag har för mindre än 300 mil sedan bytt dom, och nu glappar dom igen.Låter rätt
mkt nu när det är kallt ute.Såg att krängningshämmarn var lite sliten där bussningarna suttit, men tänkte att
det är inga problem eftersom dom nya ( MOOG ) verkade så mjuka o "trånga" !
Ljudet är enormt irriterande.Brukar köpa mina delar på http://www.rockauto.com" onclick="window.open(this.href);return false; , och aldrig fått skitgrejer tidigare.
Men om nån har tips o vet var man få tag i nåt bättre vore jag tacksam !!!
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Oljud i framvagnen Voyager-02

Original bussningar är så hårda och torkar ganska snabbt, poly gör susen i framvagnen :D :

http://www.ebay.com/itm/2-SWAY-BAR-BUSH ... 255f7bf614" onclick="window.open(this.href);return false;

PS, har exakt samma problem som du har, både på Dodge och Chryslern, så det kommer bli poly-bussningar nästa eller nästnästa vecka.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
mach170
Minivan

Jag tror att det är liknande bussningar jag bytte till nyligen.Vet att det var MOOG bussningar som jag köpte av
Autoexperten ( som tar hem från Hansen Racing ).Jag tog upp bilen på en 4-pelarlyft i söndags och såg att det var glapp i bussningarna igen.Det har blivit mkt värre när det är 5-10 minus ute.Som jag nämde tidigare så
har krängningshämmaren blivit lite nerskavd precis där bussningarna suttit.Trodde då att ett par relativt mjuka
bussningar skulle hjälpa.Verkar som att dom stelnar rätt mkt i kylan.Dom bussningarna jag bytte ut,var inte den typen som har en nylonbussning som jag såg igår på "europaEbay".Funkar det inte kanske man kan lägga nåt emellan,en gummibit eller nåt.Såg även på Rockauto att det finns olika diameter på bussningarna. Antingen
26 eller 26,5 mm.Tycker att den lilla skillnaden borde inte spela nån roll ???
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Upplever du att det är ett "klonkande" ljud när du kör över ojämnheter? i så fall vet jag vad felet är på min bil också :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det kanske är något annat som klonkar i framvagnen i sådana fall om det inte blev bättre med nya bussningar. Fjäderbenslager, stagen till krängningshämmaren.. ?

Bild
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Jag har sagt länge att jag skall lyfta bilen och byta bussningarna, men axeln e skit på mig så har faktiskt inte klarat det ännu, men de bör göras nått då det klonkar ordentligt nu.

vet någon om man får nedslag på bilprovningen om bussningarna eller annat är kass?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tråkigt med axeln :|

Ja, bilprovningen sätter 2:or på dåliga bussningar.

Bild
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Aj då, då blir de till att knapra i sig ett par extra tabletter och bita tag i de då, har du någon lätt förklaring som kan förenkla bytet?

Tack för ett otroligt bra forum!

Mathias
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

kan bärarmsbussningarna ha nått med de att göra också?

Sorry att jag lägger mig i din tråd! annars hojtar du till så skapar jag en egen.

Mvh Mathias
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Gäller det bussningarna till krängningshämmarstaget? Dom är väldigt enkla att byta, men som sagt omständigt att få upp bilen och särskilt om ens axel är dålig :(

Bild

PS, bärarmsbussningarna kan också orsaka klonk i framvagnen, på min förra Chrysler Stratus så gjorde jag misstaget att köpa en beg. bärarm (skulle byta spindelled då blev man tvungen attt köpa hela armen), så den beg. bärarmen som jag köpte hade fullt godkänd spindelled men det började klonka enormt mycket från bussningarna :lol: Tur att besiktningen inte kollade det eftersom dom fungerade på förra bärarmen..

Bild
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Hej igen, fick hem bussningarna idag, jag beställde Blå MOOG bussningar till krängningshämmaren, men istället så skicka dom hem svarta RAMCOA bussningar, de känns som om dessa är av gummi eller nått, samt att dom känns som om dom blir mjukare och mjukare, (är svinkalla då dom legat i brevlådan). är det någon som kan nått och kan säga om den ena är att föredra. Mvh Mathias
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Ramcoa bussningarna låter som de är mera som orginal.

De blåa som du beställde, är du säker på att de var Poly bussningar?

Poly bussningar är helt klart att föredra framför orginal Gummi.
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Tack skall du ha räcket,!
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV

Köpte dom på Tradera för 155:- + 45:- i frakt, på bilden är dom blå på tradera samt att referensen var Moog. Fick då hem svarta med ett annat namn.

Hitta sen deras hemsida där dom tar 135:- för Blå Moog, exakt samma bild som på tradera.

http://www.ulfnied.se/krangningshammarb ... -p-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mejla dom och fråga varför jag fick svarta, när bilden visa ett par blå med referensen Moog?.

fick då detta svaret.

"Hej

Bussningarna låg i en MOOG kartong. Kan tänkas att man köper bussningar
i bulk och stoppar dem i egna kartonger.

BTW Jag har inte skrivit att det är MOOG i objektbeskrivningen. Jag har
däremot skrivit MOOG:s nummer som en referens för att det ska
vara lätt att veta om de passar till bilen. Det står också att det är en
referens."
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Men då är frågan oxå.
Varför tog dom extra betalt för dom på Tradera?

De blå hade de nog som lockbete för de påminner om Poly bussningar till färgen..

Det lär ju inte vara nån fara att använda bussningarna.
Men Polybussningar hade ju vart bättre.

Men på deras hemsida står det heller inget om att det skulle vart Poly bussningar..

Har du länk till deras Tradera?
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Skriv svar