Hejsan, jag har en Chrysler Neon -98 manuell, ställde bort den i sommras och nu när jag skulle starta den så låter soppapumpen men ingen soppa kommer, så jag bytte till en ny, men samma problem!
någon som har lösningen?
mvh
Chrysler Neon -98 1,8 16v bränsle problem
Annons
Re: Chrysler Neon -98 1,8 16v bränsle problem
Tjena, välkommen till forumet!
Vad för bränslepump byttes den mot, en original med nytt filter?
Hur har du testat om det kommer fram bränsle eller ej, framme vid motorrummet? Går bilen igång på startgas till insuget?
Vad för bränslepump byttes den mot, en original med nytt filter?
Hur har du testat om det kommer fram bränsle eller ej, framme vid motorrummet? Går bilen igång på startgas till insuget?
Den går med startgas ja, jag bytte hela saken som är i tanken :p men samma problem återstår.
Den pumpar, men ingen soppa kommer fram till spridarna.
Det är inte stopp, har blåst ur hela systemet med
Den pumpar, men ingen soppa kommer fram till spridarna.
Det är inte stopp, har blåst ur hela systemet med
Men om den pumpar bränsle och det är fritt i systemet hela vägen till spridarna så borde det ju komma fram bränsle dit ? 
Hur har du kollat om det kommer bränsle till spridarna, har du lossat framme i motorrummet?
Om ovanstående stämmer att bränslepumpen går igång men det kommer inte fram något så måste det vara något kopplat fel i tanken vid bränslepumpsmodulen?
Hur har du kollat om det kommer bränsle till spridarna, har du lossat framme i motorrummet?
Om ovanstående stämmer att bränslepumpen går igång men det kommer inte fram något så måste det vara något kopplat fel i tanken vid bränslepumpsmodulen?
Köpte du en ny från Hansenracing eller en beg.? En ny kostade över 3 000:- såg jag
Typ en sådan här:

Typ en sådan här:
Ja, det har jag gjort och det kommer inget fram! ja, den såg typ ur sådär!
förstår inte var problemet är :p för pumpen låter, men ingen soppa kommer ut :p har tagit bort slangen ovanför pumpen men ingen soppa kommer :p
förstår inte var problemet är :p för pumpen låter, men ingen soppa kommer ut :p har tagit bort slangen ovanför pumpen men ingen soppa kommer :p
Så här ser den ut
- Bilagor
-
- 57461077.gif (12.79 KiB) Visad 1839 gånger
Kan du mäta hur mycket spänning som kommer fram till pumpen om du har en multimeter?