Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dodge Ram 3500 DRW i sjöcontainer?

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Robert
Station Wagon

Dodge Ram 3500 DRW i sjöcontainer?

Hej!

Är ny på forumet och har funderingar på att importera en 3500 med dubbelmontage. Dessa är ju lite breda i rumpan... 8-) Är det någon som tagit hem en sådan i en container? Det borde ju gå att skruva av skärmarna bak och ytterhjulen? Jag vill helst slippa RoRo då man inte får ha några saker i bilen då. Alltså inga leksaker med sig hem. :(

Tack på förhand
Robert
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Dodge Ram 3500 DRW i sjöcontainer?

Tjena!

Jag har ingen erfarenhet av detta men när jag kollade måtten så går dom tamejfasiken inte in :lol: :oops:

Bilen är strax över 2,5 meter bred :o och containrarna är 2,35 m.

Vilken årsmodell tänker du på?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Robert
Station Wagon

Avenger skrev:Tjena!

Jag har ingen erfarenhet av detta men när jag kollade måtten så går dom tamejfasiken inte in :lol: :oops:

Bilen är strax över 2,5 meter bred :o och containrarna är 2,35 m.

Vilken årsmodell tänker du på?
Nej omodifierat går dom inte in nej, så mycket vet jag. Frågan är om det går att plocka av skärmarna och ytterhjulen. Årsmodell borde jag ha skrivit ja... 03-05 är det jag är ute efter.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Har försökt att kika lite i manualen men jag blir inte klok på det, tror att skärmarna går att få bort men då är det fortfarande påfyllningsröret till bränslet samt så tror jag bakaxeln ändå gör så att det blir väldigt osäkert om det får plats, även om de yttersta hjulen plockas bort tillfälligt.

Kanske någon annan kan flika in här och spec. måtten, jag hittar inga :(

Vad är det för leksaker du planerar att köpa då? :P Tänkte du själv åka över och hämta bilen isf? Demontera allting på plats och återigen i Sverige montera allting?

Bild
Användarens profilbild
Robert
Station Wagon

Avenger skrev:Har försökt att kika lite i manualen men jag blir inte klok på det, tror att skärmarna går att få bort men då är det fortfarande påfyllningsröret till bränslet samt så tror jag bakaxeln ändå gör så att det blir väldigt osäkert om det får plats, även om de yttersta hjulen plockas bort tillfälligt.

Kanske någon annan kan flika in här och spec. måtten, jag hittar inga :(

Vad är det för leksaker du planerar att köpa då? :P Tänkte du själv åka över och hämta bilen isf? Demontera allting på plats och återigen i Sverige montera allting?
Men påfyllningsröret sitter i flaket, inte skärmarna så det är inget problem. Frågan är ju hur bred bakaxeln är. Men jag tycker det borde gå. 8-)

Det ska ju med 19,5" hjul hem och kanske avgassystem, höjningssats osv.

Jag har tänkt åka över själv ja.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Fasiken, jag är blind :lol: Kollade exakt av sprängskissen och såg helt fel om påfyllningsröret :oops:

Det borde gå exakt, frågan är hur mycket hjulnaven sticker ut när man plockar bort ytterhjulen, men 7,5 cm á sida borde inte vara några problem att sänka till, vilket är minimum typ.

Tror nog också det går :P

Meddela gärna hur allt fortskrider :P

Bild
Användarens profilbild
Robert
Station Wagon

Avenger skrev:Fasiken, jag är blind :lol: Kollade exakt av sprängskissen och såg helt fel om påfyllningsröret :oops:

Det borde gå exakt, frågan är hur mycket hjulnaven sticker ut när man plockar bort ytterhjulen, men 7,5 cm á sida borde inte vara några problem att sänka till, vilket är minimum typ.

Tror nog också det går :P

Meddela gärna hur allt fortskrider :P
Vore dock skönt att höra "jag har gjort det, det går"... :mrgreen:

Nåja, får se hur det blir. USA resan är ännu bara i ett vagt planeringsstadie.
Skriv svar